Wheermolen 50 jaar. Het 50-jarige bestaan van de wijk Wheermolen wordt gevierd met een grote wijkmarkt en diverse evenementen door de hele wijk heen. Onder de deelnemers bevinden zich diverse verenigingen o.a. de Skeelerclub, de Modelbouwvereniging Purmerend en de Vereniging Historisch Purmerend. Om de bezoekers van de ene markt naar de andere markt te vervoeren zullen er paardentrams rijden. Op elke markt zullen ook oude ambachten te bewonderen zijn. Ook in het Makado winkelcentrum zullen activiteiten plaatsvinden.

De Vereniging Historisch Purmerend is aanwezig op de markt bij Wijkplein Where – Triton. Ons programma voor deze dag is als volgt :

Oude films over Purmerend en de Wheermolen – grote zaal in het Wijkplein – films starten om 13.00 uur, 15.00 uur, 17.00 uur en 19.00 uur

Historische fotoshoot voor de kleintjes – voor kinderen tot een jaar of 8, op de foto in historische kleding

Alleen  op 1 juli een speciale lidmaatschap 2017 actie, voor 7,50 euro in plaats van 10.50 euro, ontvangt u ons kleurrijke tijdschrift Historisch Purmerend en het boekje over de Wherebom.  Lidmaatschap geeft gratis toegang tot de lezingen  in oktober, november en december 2017.

Klik op Makado 40 jaar en lees een leuk verhaal uit ons VHP blad nummer 37 – maart 2013.