Historische markt. Er zijn weer twee jaar verstreken sinds de vorige Historisch markt, dus staat de nieuwe voor de deur. Net als in de afgelopen jaren zullen weer diverse oudheidkundige/historische verenigingen uit de omliggende plaatsen deelnemen aan deze middag. Er wordt een aantal korte filmpjes over Purmerend door de filmarchiefgroep.

Er is voorts weer volop gelegenheid allerlei foto’s en kaarten te ruilen en te kopen. Er zullen ook boeken te koop zijn.

Als speciale attractie laat een mandenvlechter zien hoe vroeger manden werden gemaakt.

De volgende standhouders zijn aanwezig : Historisch Centrum Amsterdam Noord, Historisch Genootschap Jisp, Waterlands Archief, Historische Vereniging Oud Hoorn, Schooltje van Dick Trom, Stamboomonderzoek door Jaap van Kuler, Stichting Kerkhof Overweersepolderdijk, Corwim de Jongh, Ber de Lange, Dea van Marle, Jan Kramer, Piet Gans, Zaanse Molen, Dames Haakvereniging en ’t Gilde Purmerend.

Aanvang 12.00 uur tot 16.00 uur, locatie: Partycentrum Concordia, Koemarkt 45.

Gratis toegang.