Stamreeks van Anna Maria Kappel
(Stronck-Kappel)

:
Anna Maria Kappel
, geboren te Purmerend op 17 maart 1875, sopraan, overleden in het jaar 1967, 92 jaar oud, dochter van Christiaan Christoffel Kappel (II) en Trijntje Krijgsman. (Zie artikel uit blad Ver. Historisch Purmerend, nr. 19, sept. 2004: Anna Kappel: Purmerendse nachtegaal)
Anna is getrouwd te Utrecht op 14 mei 1907 (akte 261), op 32-jarige leeftijd (1) met Richard Stronck (45 jaar oud), geboren te Kralingen op 20 februari 1862, overleden te Wassenaar op 21 juni 1929, 67 jaar oud, zoon van Franciscus Johannes Stronck en Sophia Barbera Nierstrasz.
Anna is getrouwd in het jaar 1937, op 62-jarige leeftijd (2) met Anthonie Coenraad Gebhard (59 jaar oud), geboren te Groningen op 16 februari 1878, elektrotechnisch ingenieur en directeur N.V. Octrooibureau Vriesendorp & Gaade, overleden te ‘s-Gravenhage op 20 oktober 1954, 76 jaar oud, zoon van Frederik Willem Christiaan Gebhard (kassier) en Jeannette Frederike Strumphler.
Anthonie is eerder getrouwd te ‘s-Gravenhage op 18 mei 1911 (akte 872), op 33-jarige leeftijd met (en gescheiden te ‘s-Gravenhage op 2 juli 1937 (vonnis Arrondissements Rechtbank te ‘s-Gravenhage d.d. 22.6.1937) van) Johanna Maartje Bossert de Vlaming (22 jaar oud), geboren te Den Helder op 13 januari 1889, dochter van Cornelis Bossert en Neeltje Clay?.

II vader
Christiaan Christoffel Kappel, geboren te Amsterdam op 24 maart 1828, tuinman, warmoezier en winkelier, overleden te Purmerend op 12 juni 1884, 56 jaar oud, zoon van Christiaan Christoffel Kappel (III) en Maartje Volkerts de Vries.
Christiaan is getrouwd te Purmerend op 22 maart 1857 (akte 6), op 28-jarige leeftijd (1) met Grietje Boes (38 jaar oud), naaister, geboren te Purmerend op 18 november 1818, overleden aldaar op 6 januari 1859, 40 jaar oud, dochter van Garbrand Boes (kanaaljager en landbouwer) en Trijntje Edel.
Grietje is eerder getrouwd te Purmerend op 21 november 1841 (akte 30), op 23-jarige leeftijd met Jan Busing (28 jaar oud), geboren te Purmerend op 23 oktober 1813, kruitmaker, overleden aldaar op 18 oktober 1854, 40 jaar oud, zoon van Christiaan Busing (tapper) en Elsje Dinkla.
Christiaan is getrouwd te Purmerend op 14 februari 1863 (akte 3), op 34-jarige leeftijd (2) met Trijntje Krijgsman (33 jaar oud), geboren te Purmerend op 6 oktober 1829, overleden aldaar op 5 mei 1878, 48 jaar oud, dochter van Jan Krijgsman (boerenzoon en herbergier) en Eegje Gerrits Booij (boerendochter en herbergierster).
Trijntje is eerder getrouwd te Purmerend op 25 april 1852 (akte 11), op 22-jarige leeftijd met Hendrik Groen (21 jaar oud), geboren te Purmerend op 9 april 1831, kuiper, overleden voor 1863, hoogstens 32 jaar oud, zoon van Simon Groen (grutter) en Hermina Hoskam.

III grootvader
Christiaan Christoffel Kappel, geboren te Amsterdam op 2 mei 1792, gedoopt aldaar op 6 mei 1792 (in de Nieuwe Waalse Kerk; pastor Samuel de Chaufepi‚) (Waals-Hervormd),
smidsknecht, overleden aldaar op 28 april 1835, 42 jaar oud, zoon van Jean Christophe Capel (IV) en Anna Maria Foukau.
Christiaan is getrouwd te Beemster op 2 juli 1815 (akte 12), op 23-jarige leeftijd met Maartje Volkerts de Vries (27 jaar tot 28 jaar oud), gedoopt te Purmerend op 16 juli 1787 (ev.luth), overleden te Oosthuizen op 9 december 1851, 64 jaar oud, dochter van Volkert de Vries en Catharina Salemberg.
Maartje is later getrouwd te Oosthuizen op 18 februari 1838 (akte 4), op 50- tot 51-jarige leeftijd met Johann Heinrich Friedrich Conrad (Coenraad) Lampe (49 jaar oud), geboren te Eldagsen, Ambt Calenberg, Hannover op 22 juli 1788, kleermaker, overleden te Oosthuizen (Hobrede) op 16 januari 1861, 72 jaar oud, zoon van Johann Heinrich Lampe en Anna Louise Kurtz.
Johann is eerder getrouwd te Purmerend op 5 januari 1817 (akte 1), op 28-jarige leeftijd met Jannetje Wilkes (22 jaar oud), geboren te Purmerend op 14 juli 1794, overleden te Oosthuizen (Hobrede) op 10 augustus 1824, 30 jaar oud, dochter van Arend Wilker en Hilletje Munnikhof.
Johann is eerder getrouwd te Oosthuizen op 29 augustus 1826 (akte 6), op 38-jarige leeftijd met Dirkje Nieuwenhof (31 jaar oud), geboren te Edam op 2 juli 1795, overleden te Oosthuizen (Hobrede) op 26 maart 1837, 41 jaar oud, dochter van Jacob Nieuwenhof en Hermina Fijn.

IV overgrootvader
Jean Christophe Capel, geboren te Frankfurt am Main (D) op 2 juli 1748, geweermaker, overleden te Monnickendam op 19 maart 1819, 70 jaar oud.
Jean was gehuwd met Anna Maria Foukau, geboren te Lunéville (F) op 12 maart 1753, overleden te Monnickendam op 7 juli 1823, 70 jaar, dochter van Jean Foukau en Anna Maria Chaullier.