Stadwandelingen

DSC_0185Het Gilde Purmerend en Omstreken organiseert in nauwe samenwerking met de Vereniging Historisch Purmerend stadswandelingen.  Dit wordt gedaan door een tiental enthousiaste gidsen die professioneel zijn opgeleid en over veel kennis van de stad beschikken.

Wanneer?

Van april tot en met september zijn er wekelijkse wandelingen op de zaterdagmiddag om 14.00 uur. De start is bij het Purmerends Museum op de Kaasmarkt. De wandelingen duren ongeveer 1½ tot 2 uur en voeren u door de oude stadskern. Voor groepen van maximaal 20 personen, b.v.  familie- of bedrijfsuitjes, kunnen ook in de periode oktober tot en met maart wandelingen worden georganiseerd.

Kosten?

Voor de wekelijkse wandelingen op de zaterdagmiddag  vragen wij een vergoeding van 3,50 euro per persoon. Kinderen tot 12 jaar betalen 1,50 euro, kinderwagens zijn gratis.

Op afspraak

U kunt ook op andere dagen c.q. tijdstippen boeken voor een groep. U kunt kiezen uit verschillende wandelingen met een accent op b.v. architectuur, de veemarkten of de waterlopen. De kosten hiervoor bedragen bij maximaal 20 deelnemers  30 euro.  Aanmelding uiterlijk twee weken van tevoren. Voor het maken van een afspraak kunt u bellen met: 06 11 83 41 55.

Scholen

Voor scholen is er een speciaal arrangement: voor een klas betaalt u 30 euro. De wandelingen kunnen ingepast worden in een geschiedenisles.

Voor meer informatie zie www.gildepurmerend.nl

QR-route

vhp_routeOok Purmerend heeft een QR-route. Sinds begin juli 2011 is het mogelijk om historische informatie over Purmerend(ers) te zien op een smartphone. Op nevenstaand kaartje zijn de plekken te zien waar QR-codes geplaatst zijn.