Vitrinekast Historisch Platform

Op een mooie plek in woon/zorgcentrum De Tien Gemeenten aan de Hoornselaan staat de vitrinekast van het Historisch Platform. Daarin wordt bij toerbeurt een expositie ingericht door de Vereniging Historisch Purmerend, het Purmerends Museum, het Waterlands Archief of De Tien Gemeenten.

De vitrinekast staat in de binnengang naar het Rosa Manushof waar ook een hele wand met oude foto’s van Purmerend is te bewonderen. Niet alleen bewoners, ook bezoekers kunnen er dagelijks een kijkje nemen. De toegang is vrij.

De vitrine in De Tien Gemeenten is vanaf februari 2022 door de Vereniging Historisch Purmerend ingericht. Thema is Purmerend Marktstad.

De expositie is te bekijken in De Tien Gemeenten aan de Hoornselaan in Purmerend.