Families in Purmerend

Deze pagina is een deel van de nalatenschap van Jaap van Kuler, voormalig eindredacteur van het blad van de Vereniging Historisch Purmerend. Jaap had een eigen website ‘Van Kuler Genealogie’. Het deel van zijn website over Purmerendse families en een aantal Purmerendse bekende personen heeft hij aan de VHP geschonken. Dit deel van zijn website is opgenomen in deze pagina. Wij bedanken hem hiervoor postuum van harte.

De toelichting van Jaap bij dit deel van zijn website:
Van de opgesomde Purmerendse families wordt als vertrekpunt een stamboom gepresenteerd. In veel gevallen betreft het een gedeeltelijke stamboom (fragmentgenealogie). Familieleden die naar elders zijn vertrokken, zijn meestal niet ‘gevolgd’. Van hen die van elders naar Purmerend zijn gekomen, is het voorgeslacht niet onderzocht. Nog in leven zijnde familieleden zijn niet benaderd met het verzoek hun medewerking te verlenen. Verder zijn stambomen van Purmerendse families, die door anderen al op internet zijn gezet, via deze pagina bereikbaar. Deze externe links zijn te herkennen aan *. Wijzigingen in de externe links worden niet onderhouden.

Jaap van Kuler

Beroemde/bekende Purmerenders **

Burgemeesters **

** Van al deze personen is een zgn. Stamreeks of Kwartierstaat opgenomen.

Apothekers in Purmerend

Gefusilleerd 8 maart 1945 en 12 februari 1945