Stamreeks van Leendert Verbeek

Benoemd bij K.B. d.d.
Beëdigd
Geïnstalleerd

Leendert (Leen) Verbeek, geboren te Leiderdorp op 5 maart 1954, zoon van Arie Verbeek (II) en Jansje Lize Weesjes.

II vader
Arie Verbeek, geboren te ‘s-Gravenhage op 8 september 1924, houtbewerker, kantoorbediende en administrateur, overleden te Zwolle op 28 januari 1981, 56 jaar oud, zoon van Arie Verbeek (III) en Antje van Zwieten.
Arie is getrouwd op 1 maart 1951, op 26-jarige leeftijd met Jansje Lize Weesjes (24 jaar oud), geboren te Elst (Gld) op 6 maart 1926.

III grootvader
Arie Verbeek, geboren te Noordwijk op 11 januari 1884, landarbeider, overleden te Leiderdorp op 17 februari 1958, 74 jaar oud, zoon van Leendert Verbeek (IV) en Trijntje van Doorn.
Arie is getrouwd te Alphen aan den Rijn op 30 mei 1918, op 34-jarige leeftijd met Antje van Zwieten (29 jaar oud), geboren te Oudshoorn op 13 februari 1889, overleden te Leiderdorp op 1 december 1945, 56 jaar oud, dochter van Willem van Zwieten (landbouwer) en Antje van den Berg.

IV overgrootvader
Leendert Verbeek, geboren te Boskoop op 24 mei 1840, overleden te Noordwijk op 15 februari 1902, 61 jaar oud, zoon van Pieter Verbeek (V) en Jacoba Gravestijn.
Leendert is getrouwd te Noordwijk op 24 april 1879, op 38-jarige leeftijd met Trijntje van Doorn (23 jaar oud), geboren te Noordwijkerhout op 29 februari 1856, overleden te Zwammerdam op 17 februari 1944, 87 jaar oud, dochter van Arie van Doorn (landbouwer te Noordwijkerhout) en Gerritje de Jong.

betovergrootvader
Pieter Verbeek, geboren te Reeuwijk op 7 augustus 1817, wonende te Noordwijk (1879), overleden te Noordwijk (?) op 8 november 1888, 71 jaar oud, zoon van Leendert Verbeek (VI) en Neeltje Hoeksel.
Pieter is getrouwd te Boskoop op 24 januari 1840 (akte 1), op 22-jarige leeftijd met Jacoba Gravestijn (34 jaar oud), geboren te Hekendorp in mei 1805, gedoopt te Oudewater, overleden te Noordwijk op 20 april 1872, 66 jaar oud, dochter van Willem Gravestijn en Jannigje van der Linden.
Jacoba was weduwe van Jacob van Vreeswijk, overleden te Hazerswoude op 14 september 1835, zoon van Willem van Vreeswijk en Marrigje van der Kleij.
Jacoba werd volgens een akte van bekendheid eind mei 1805 te Hekendorp geboren en te Oudewater gedoopt. Zij werd abusievelijk in het doopregister van de Hervormde Kerk te Oudewater ingeschreven als Jacobus.

VI oudvader
Leendert Verbeek, gedoopt te Hillegersberg op 16 juli 1769 (doopgetuige was Maria Verbeek), overleden te Hillegersberg op 25 juli 1844, 75 jaar oud, zoon van Jan Verbeek (VII) en Jannetje Bakker.
Leendert is getrouwd te Sluipwijk op 18 maart 1798, op 28-jarige leeftijd (1) met Jannigje Prins(e)(n), geboren te Gouda.
Leendert is in ondertrouw gegaan te Reeuwijk op 6 januari 1809 en getrouwd aldaar op 22 januari 1809, op 39-jarige leeftijd (2) met Neeltje Hoeksel (27 jaar oud), gedoopt te Reeuwijk op 26 augustus 1781, overleden te Zwammerdam op 25 december 1836, 55 jaar oud, dochter van Johannes Pietersz Hoeksel en Maria Dirks van Vliet.

VII oudgrootvader
Jan Verbeek ook genaamd Jan Jacobsze van der Beek, gedoopt te Hillegersberg op 25 augustus 1737 (doopgetuige was Neeltje de Vos), arbeider en visser, zoon van Jakob van der Beek (VIII) en Lijsbeth Hoogerwerf.
Jan is getrouwd te Schiebroek op 8 februari 1764, op 26-jarige leeftijd (1) met Jannetje Bakker, geboren te Schiebroek, begraven te Rotterdam op 31 december 1782, dochter van Pieter Bakker.
Jan is getrouwd te Kralingen op 24 augustus 1783, op 45-jarige leeftijd (2) met Ariaantje Jongejan, geboren te Rotterdam.
Ariaantje was weduwe van A. Olmeijer.

VIII oudovergrootvader
Jakob van der Beek, geboren tussen 1695 en 1700, begraven te Hillegersberg op 20 november 1755, 55 jaar tot 60 jaar oud.
Jakob was gehuwd met Lijsbeth Hoogerwerf, overleden te Hillegersberg op 16 juli 1753, begraven aldaar op 16 juli 1753 (buiten de kerk; kleed van fl. 2.-).