In 2021 viert Vereniging Historisch Purmerend haar 50ste verjaardag en dat wordt o.a. gevierd met een prachtig boek over de afgelopen 75 jaar. Vanaf het einde van de Tweede Wereldoorlog tot heden, een periode met grote maatschappelijke veranderingen waarin Purmerend veranderde van een “dorp met stadsrechten” tot een middelgrote stad in de 21e eeuw.

Thema’s die beschreven zullen worden:

• de veranderde binnenstad: van veemarkt tot horecaplein, van autobedrijven naar kappers
  • de veranderde economie: van kaasmarkt tot Purmer Valley, van dinsdaghuizen naar AirBnB
  • de veranderde cultuur: van “op de step” naar rap
  • de veranderde bewoner: van Amsterdammer tot Purmerender
  • de veranderde wijken: van doorzonwoning tot zelfbouwkavels
  • verhalen van beroemde Purmerenders: o.a. Cees de Wolf, Marlou van Rijn, Aad de Koning, Mitchell Dijks, Hans Klok, Danny de Munck, Britt Dekker en Nienke Plas.

De auteurs die aan het boek meewerken zijn:

Jan Dekkers (1940), Natasza Tardio (1969), Pieter Hoexum (1968), Peter Smit (1952), Yoeri van den Busken (1969), Evelien Poels (1984) en Linuccia Burghoorn (1965), Uitgave van: Vereniging Historisch Purmerend en Stichting Uitgeverij Noord-Holland

Uitvoering: geheel in kleur gedrukt en rijk geïllustreerd. Formaat 20 x 24 cm en 200 pagina’s in een gebonden band.

Verschijnt: half april 2021

Exclusief voor leden van VHP € 14,95 tot 31 december 2020, daarna € 19,95 (excl. € 6,75 verzendkosten)

Het boek kunt u bestellen via: secretaris@vereniginghistorischpurmerend.nl

bestellen@uitgeverij-noord-holland.nl onder vermelding van het aantal en lidmaatschapsnummer.

Na bestelling ontvangt u een verzoek tot betaling en de afhaalgegevens.