Het septembernummer 2023 valt tussen 4 en 8 september a.s. op de mat bij de ruim 1.800 leden van de Vereniging Historisch Purmerend.

Het blad kenmerkt zich al jarenlang door gevarieerde en rijk geïllustreerde verhalen voor iedereen die is geïnteresseerd in over de geschiedenis van Purmerend en er meer over wil weten. In dit nummer staan o.a. artikelen en foto’s over Cor Wouda (van Wouda Muziek en de Purmerade), de demping van de Where en de sanering van de Hoornsebuurt, het begin van de sociale woningbouw in de Vooruitstraat, de bakkersfamilie Bartels, Purmerendse melkboeren in de jaren ’60, de 18e-eeuwse meesteroplichter Pieter Pergerrits, bridgeclub Pubriso, zeepziederij De Swaan en natuurlijk ook persoonlijke herinneringen van Purmerenders.

Het septembernummer bevat ook altijd het programma van verenigingsactiviteiten vanaf najaar 2023 tot voorjaar 2024. Er staan o.a. weer film- en fotoavonden, lezingen en ook een presentatie over de aanpak van familieonderzoek op de rol.

Iedereen kan onderwerpen of een kant-en-klare artikelen aandragen voor een van de komende nummers van Historisch Purmerend. Hiervoor kan men contact opnemen met de redactie via eindredactie@vereniginghistorischpurmerend.nl

Leden ontvangen twee keer per jaar het blad (maart en september). Losse nummers zijn voor € 5,-  verkrijgbaar in het VHP-huis (Kanaaldijk 10), bij voorbeeld tijdens de inloopzaterdagen (elke laatste zaterdag van de maand).