Het maart nummer (nr 55) van Historisch Purmerend verschijnt medio maart.

Wederom een kleurrijke uitgave, 56 pagina’s. Met vanzelfsprekend weer een zeer gevarieerde inhoud. Het blad is rijkelijk gevuld met verhalen. Wat weet u over het Middeleeuwse stadszegel van Purmerend? En de raadselachtige dood van burgemeester Van Citters? De windhandel van 1720 komt aan de orde en ook een mooi verhaal over de kermisfamilie Vallentgoed.

De kaasmarkt en de handel in Purmerend heeft ervoor gezorgd dat er verschillende kaaspakhuizen waren in Purmerend. Zo stond er in de Purmer een zuivelfabriek en kunt u naast de geschiedenis meer lezen over Kaashandel Beuse en herinneringen aan Frans Vermeulen. Ook besteden we aandacht aan 400 jaar De Purmer.

En het door de Programmacommissie samengestelde programma van verenigingsactiviteiten in het komende seizoen. Er staan weer lezingen en beeldpresentaties gepland.

Losse nummers van Historisch Purmerend zijn verkrijgbaar voor 5 euro, b.v. tijdens de inloopmiddag in het VHP-huis op de laatste zaterdag van de maand. Nog geen lid van de grootste vereniging van Purmerend?

Het lidmaatschap van de vereniging kost 15 euro per jaar, na 1 juli 10,50. Daarvoor ontvangt men twee keer per jaar het magazine Historisch Purmerend en kan men gratis de beeldpresentaties en lezingen van de vereniging  bezoeken. Opgeven kan via deze website, klik op  lid worden, of via een bericht aan de ledenadministratie. Per post mag ook : Kanaaldijk 10, 1441 LA Purmerend.