De Historische Markt wordt georganiseerd op 22 januari 2023 in Buurthuis Zuid Oost Beemster. De voorbereidingen zijn in volle gang en er zullen weer een mooie selectie aan standhouders komen met betrekking tot de geschiedenis van onze regio. Dus niet alleen Purmerend en de Beemster zijn vertegenwoordigd, ook de historie uit de regio is aanwezig en bezienswaardigheden en particuliere verzamelingen. Er worden weer boeken verkocht en bij vele standhouders en kunt u kennis maken met het historisch erfgoed.

Standhouders zijn o.a. : Waterlands Archief, Vereniging Oud Edam, Historisch Genootschap Beemster, Serendipity, Betje Wolff en Agrarisch Museum Westerhem, Oude begraafplaats Nieuwstraat, Oud Monnickendam, Jan Viskoper, Oud Quadijk, Het Gilde stadswandelingen, Korenmolen de Nagtegaal, Hans Schipper tifany glaswerk, Hanneke Hupkes, Oneindig Noord-Holland, Marlies Vermeulen – verzameling, Jan Kramer – verzameling, Piet Gans, Cindy Rodermond – creativiteit en natuurlijk de stand van de Vereniging Historisch Purmerend met verkoop van boeken en objecten met betrekking tot historisch purmerend.

Speciale gast is Bob Hartsuiker met een selectie aan diorama’s (miniatuur bouwwerken). Bob Hartsuiker is in korte tijd een bekende Purmerender geworden vanwege zijn ‘Koemarkt project’. Een bekend stukje Koemarkt is door Bob opnieuw tot leven gewekt. De bezoekers kunnen zijn werk bewonderen, vragen stellen aan de maker van al dat moois en vooral ook zien hoe een diorama wordt gemaakt.

Komt u ook langs? Toegang is gratis en de tijden zijn van 12.00 tot 16.00 uur. In verband met beperkte parkeerruimte, kom vooral wandelend of met de fiets.

Het adres is : Buurthuis Zuidoost Beemster, Middenpad 2.