GEANNULEERD Lezing Charles Groenhuijsen over De Amerikaanse verkiezingen. Lezing door Charles Groenhuijsen. Het onderwerp van de lezing zijn de presidentsverkiezingen in Amerika in november a.s.  Een belangwekkend verhaal, met het oog op ook onze toekomst, in vrijheid. Een vrijheid die we hebben verkregen na 1945 met hulp van (o.a.) Amerikaanse soldaten. Een vrijheid die al 75 jaar lang gekoesterd wordt en daarmee voor velen van ons een ‘gewoonte’ is geworden en niet iets dat bevochten moet worden. Of? Met de internationale ontwikkelingen die elk land en dus iedereen aangaan wordt er getrokken aan die vrijheid. In de ogen van veel mensen is een sterke leider onontbeerlijk en dat die sterke leider dan wel eens een loopje neemt met de democratische afspraken lijkt steeds gewoner te worden. Het democratisch proces in Amerika is in onze ogen vaak een circus waar niets of niemand gespaard wordt. Charles Groenhuijsen neemt ons mee op die rit naar 22 november, en zal verrassende inzichten delen.