De VHP is opzoek naar mensen die zouden willen helpen bij de fotoarchiefgroep op donderdag middag. Wat doet de fotoarchiefgroep. De VHP krijgt regelmatig foto’s van mensen die wij mogen hebben. Deze foto’s moeten worden bekeken op bruikbaarheid en wat het voorstelt en daarna worden in gescand en opgeruimd in het betreffende fotoboek. Lijkt het je dus leuk om een middagje met Purmerend bezig te zijn kom dan eens langs op de Kanaaldijk 10 op donderdag middag tussen 13.00 en 16.00 uur en maak kennis met de foto archiefgroep. Han Gankema van de foto archief groep maakt graag kennis met je of mail een berichtje aan bestuurslid1@vereniginghistorischpurmerend.nl

Ook de filmarchief groep zoekt versterking! Net als de foto archief groep, bekijken wij films die gedigitaliseerd zijn en beschrijven wij hetgeen erop te zien is. Voor de dinsdag avond groep (3de dinsdagavond van de maand) van 19.30 tot 21.00 zoeken we een vrijwilliger die veel weet van oud Purmerend en het leuk vind om te helpen met beschrijven van de films. Heb je interesse, stuur een berichtje naar bestuurslid2@vereniginghistorischpurmerend.nl Conny Blokker van de filmarchief groep maakt graag kennis met je.

We werken samen met het Waterlands Archief en plaatsen sommige films op de beeldbank. Voordat de films geplaatst worden op de beeldbank wordt de beschrijving van de film beeld voor beeld ingevoegd in een database. Vanaf medio februari gaan we weer starten en we zoeken een vrijwilliger die handig is met computers en samen wil werken namens de VHP met de technische vrijwilligers van het Waterlands Archief. Het betreft 1 dagdeel per 14 dagen, in overleg met Waterlands Archief en de vrijwilliger plannen we een geschikte ochtend in de week. Heb je interesse, stuur dan een berichtje naar Conny via  bestuurslid2@vereniginghistorischpurmerend.nl