Algemene ledenvergadering en presentatie
. Op de agenda staan onder meer de jaarstukken 2015 en de begroting 2016. De vergadering duurt naar verwachting tot ongeveer 21.00 uur. Na een korte pauze verzorgt Jan Dekkers de presentatie ‘De stadspoorten van Purmerend’. Lang geleden werd de stad ’s nachts afgesloten om ongure types buiten te houden. De poorters (inwoners van toen) hadden maar te zorgen dat ze op tijd binnen de stad waren als ze uit geweest waren. Al in de tijd van Willem Eggert kon de stad worden afgesloten. Maar tijdens het begin van de Tachtigjarige Oorlog kreeg Purmerend echte wallen en poorten. Daarvan bestaan verschillende prenten en Jan Dekkers weet er veel over te vertellen. Er is zelfs nog wat van overgebleven ook, zult u zien.

Locatie: Spijkerman Eten & Drinken, Neckerdijk 1,  aanvang 20.00 uur