HELAAS GEANNULEERD Zondag 24 mei 2020

Het zal u inmiddels niet verbazen dat in verband met alle maatregelen van de overheid, het RIVM en de gemeente, inzake het coronavirus, besloten is alle activiteiten uit te stellen tot nader order. We hopen dat iedereen gezond blijft en dat we elkaar in betere tijden weer kunnen ontmoeten.

75 jaar Bevrijding. Op deze zondagmiddag zal Ber de Lange in een kleine serie foto`s terugkijken op de oorlogsjaren 1940-1945. Aansluitend vertoont hij een uitgebreide serie foto’s van de bevrijdingsfeesten van mei 1945, met als hoogtepunten de vliegtuigen die pakketten boven de stad afwierpen, het wachten op de Kaasmarkt van de geallieerden, de spontane festiviteiten van de eerste naoorlogse dagen. Na de pauze volgen foto’s van de driedaagse stadsbevrijdingsdagen in juli 1945 met opnamen van buurten, straatspelen, de grote optocht en herdenkingsbijeenkomsten. En tot slot een foto/filmserie van bevrijdingsfeesten in de `herdenkingsjaren’ 10, 25, 40 en 60 jaar na de bevrijding.