De Vereniging Historisch Purmerend (VHP) herhaalt op zondagmiddag  3 mei 2015 in ’t Stamhuis, Kerkstraat 11 te Purmerend, de beeldpresentatie ‘Oorlog en Bevrijding’.  Presentator is Jan Dekkers. Aanvang 14.00 uur.
In deze  presentatie – zowel voor leden als niet-leden gratis toegankelijk – toont Dekkers bekende en unieke foto’s van Purmerend in de Tweede Wereldoorlog en van de bevrijding. De foto’s, door Dekkers voorzien van deskundig commentaar, geven een goed beeld van Purmerend in die jaren. Behalve straatbeelden zijn er onder andere ook foto’s van wapen- en voedseldroppings en van de herbegrafenis van verzetstrijders die op 8 maart 1945 werden gefusilleerd. Deze presentatie werd onder veel belangstelling eerder vertoond na de algemene ledenvergadering van de VHP op 22 april jl.