Samen met de oprichter en voorzitter Jan ten Cate en later met zijn opvolger Cees van der Linden, heeft John Korver zich ruim 20 jaar belangeloos ingespannen de vereniging inhoud te geven en te zorgen voor groei en bloei daarvan.

Korver was van 1987 tot 2007 penningmeester en daarna nog een jaar algemeen bestuurslid. In zijn periode is de vereniging gegroeid van 160 naar bijna 1600 leden. Hij droeg zijn steentje bij waar het ging om de organisatie van alle activiteiten zoals de dia- en filmavonden, puzzeltochten, verrassingstochten, historische markten etc. Daarnaast heeft hij de VHP jarenlang vertegenwoordigd in het Historisch Platform Purmerend.

Korver heeft verder zitting gehad in de Monumentencommissie van de Gemeente Purmerend en heeft hij een waardevolle bijdrage geleverd aan de inventarisatie van de monumentale gebouwen binnen de stad. Tevens is hij al enige tijd bestuurslid van de Stichting Purmerend Marktstad die jaarlijks de Nazomerfeesten in de stad organiseert.