Jan Dekkers lintje 26042016Purmerend – 26 april 2016 heeft burgemeester Don Bijl Koninklijke Onderscheidingen aan negen Purmerenders uitgereikt. Het gaat om 7 onderscheidingen Lid in de Orde van Oranje-Nassau en 2 onderscheidingen Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Decorandus Jan Dekkers (75), bestuurslid van de Vereniging Historisch Purmerend kreeg de koninklijke onderscheiding voor zijn inzet als vrijwilliger. Jan Dekkers wordt gewaardeerd om zijn enthousiaste, constructieve en waardevolle inzet en wordt gekwalificeerd als íemand die zich geruime tijd ten bate van de samenleving heeft ingespannen of anderen heeft gestimuleerd.

Activiteiten van Jan zijn : bestuurslid Winkeliersvereniging Peperstraat, lid van de Vereniging Archeologische Werkgroep Purmerend, bestuurslid van Vereniging Historisch Purmerend, stadsgids van de Stichting Gilde Purmerend en Omstreken. Verder is Jan actief als vrijwilliger bij RK Parochie Sint Nicolaas en Catharina, Stichting Kerkhof Overweersepolderdijk, Stichting Purmerends Museum en Waterlands Archief.

Een welverdiende onderscheiding voor een bijzonder mens.

Lees meer over alle onderscheiden Purmerenders, zie bijgesloten regio purmerend website

(foto gemaakt door Piet Jonker)