Het is dit jaar veertig jaar geleden dat de stad het 500 jaar marktrechten, PM 500, groots vierde. Het was een jaar waarin Purmerend en haar bewoners hun ware gezicht lieten zien. De diverse soorten veemarkten waren toen nog aanwezig. Er was een PM 500 comité gevormd die een attractief programma, dat gestoeld was op de historische gronden, hadden samengesteld. De festiviteiten waren van half april tot en met half september. De evenementen trokken veel belangstelling. Daar gaat de power-pointserie met enige filmpjes over. Op het doek komen we veel oud Purmerenders van die tijd tegen. Ook komen we Willem Eggert en  Jan van Egmond samen tegen. Kan dat wel?     De serie geeft een prachtig overzicht van de festiviteiten van het jaar 1984. Geen heel oude serie maar wel een leuke en ook wel een interessante. Ja, op de slotdag waren bij de “Grote historische allegorische optocht”, die 5 km lang was,  zo`n 50.000 bezoekers aanwezig. Deze avond moet u niet missen! Het wordt een avond van herinnering en genieten.

Aanvang 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur, Purmaryn kleine zaal, Waagplein 1, kassa 0299 – 432205 of e-mail: kassa@depurmaryn.nl Prijs per kaart is 9,50 euro.

Kaartverkoop via kassa of via deze website Theater De Purmaryn in Purmerend : start vanaf 2 april 2024.

(foto) Jan Klaassen en Katrijn In een `hekeldidicht` door Alie de Ridder en Rob Wouda (openingsdag).